Er du vår nye leder?

Vi søker etter en dyktig leder, som vil være med og utvikle NNFA videre, sammen med styret, ansatte og interessenter.

Vi søker deg som:

  • Er strukturert, fleksibel og løsningsorientert
  • Har gode lederegenskaper som skaper tillit både internt og eksternt
  • Er troverdig og pålitelig både internt i egen organisasjon og eksternt mot virksomhetens interessenter
  • Har høy arbeidskapasitet
  • Gode samarbeidsevner
  • Ser et helhetlig perspektiv
  • Er utviklingsorientert og kreativ
  • Har god muntlig og skriftlig framstillingsevne

Arbeidsoppgaver;

  • Daglig ledelse som drift, forvaltning og videreutvikling av NNFA
  • Strategisk planlegging og utvikling
  • Økonomiansvar- konstadskontroll og inntektsøkning
  • Prosjektledelse-tett oppfølging av prosjektene i hver avdeling
  • Profilering og omdømmebygging mot alle interessentene av NNFA
  • Utvikling av den kommersielle delen av NNFA
  • Utarbeidelse av kvalitative saksgrunnlag til styret og eksterne interessenter som Riksantikvaren, fylkeskommuner etc.
  • Rapportering og oppfølging av HMS og kvalitetssikring

Kvalifikasjoner/ferdigheter vi ser etter er;

  • Faglig kompetanse: En solid forståelse av maritim historie, fartøyvern, og båtbyggingstradisjoner er viktig for å kunne lede en slik bedrift.
  • Ledelseserfaring: Erfaring med å lede et team, administrere budsjetter, og drive markedsføring og promotering for å øke bedriftens synlighet og støtte.
  • Evne til å bygge relasjoner: Å kunne samarbeide med lokale myndigheter, organisasjoner, både nasjonalt og internasjonalt kan være viktig for å sikre finansiering, støtte og ressurser.
  • Strategisk tenkning: Å kunne utvikle og iverksette en langsiktig strategi for bedriftens utvikling og vekst.
  • Finansiell ledelse: Evnen til å utvikle og iverksette effektive budsjetter, overvåke økonomiske resultater og gjennomføre strategier for kostnadskontroll og inntektsøkning. Evnen til å diversifisere bedriftens inntektsstrømmer ved å utvikle og iverksette strategier innenfor de 4 avdelingene.
  • Fondsrekruttering: Erfaring med å identifisere og søke om tilskudd fra offentlige og private organisasjoner, samt å utvikle relasjoner med mulige givere og sponsorer.
  • Regnskapskompetanse: Grunnleggende forståelse av regnskapsprinsipper og evnen til å tolke økonomiske rapporter for å informere beslutningstaking og strategisk planlegging.
  • Forretningsutvikling: Evnen til å identifisere nye forretningsmuligheter og partnerskap som kan generere inntekter for bedriften. Utføre markedsundersøkelse av potensielle nye partnerskap og kunder.
  • Kommunikasjon og forhandlingsferdigheter: Evnen til å kommunisere bedriftens økonomiske behov og prestasjoner klart og overbevisende til mulige givere, sponsorer, og andre interessenter, samt å forhandle gunstige avtaler
  • Risikostyring: Evnen til å identifisere mulige økonomiske risikoer og utvikle strategier for å håndtere dem effektivt, slik at bedriften kan opprettholde sin økonomiske stabilitet og bærekraftighet.

Krav til utdannelse (ønskede kvalifikasjoner):

  • Relevant høyskole-/universitetsutdannelse. Det er ønskelig med erfaring fra administrasjon og ledelse. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Erfaring fra økonomi- og prosjektledelse.

Tilleggsinformasjon om ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra tilsvarende organisasjoner med kjennskap til samspillet med statlige/fylkeskommunale institusjoner som riksantikvaren og kulturminneseksjoner i fylkeskommuner o.l. vil være ønskelig.

Hva vi tilbyr?

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et unikt kulturmiljø
  • Mulighet til å være med på å forme senterets fremtidige utvikling og vekst
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger

Har du noen spørsmål?