Daglig Leder utlysning
Er du vår nye leder?
Vi søker etter en dyktig leder, som vil være med og utvikle NNFA videre, sammen med styret, ansatte og interessenter.
Vi søker deg som:
- Er strukturert, fleksibel og løsningsorientert
- Har gode lederegenskaper som skaper tillit både internt og eksternt
- Er troverdig og pålitelig både internt i egen organisasjon og eksternt mot virksomhetens interessenter
- Har høy arbeidskapasitet
- Gode samarbeidsevner
- Ser et helhetlig perspektiv
- Er utviklingsorientert og kreativ
- Har god muntlig og skriftlig framstillingsevne
Arbeidsoppgaver;
- Daglig ledelse som drift, forvaltning og videreutvikling av NNFA
- Strategisk planlegging og utvikling
- Økonomiansvar- konstadskontroll og inntektsøkning
- Prosjektledelse-tett oppfølging av prosjektene i hver avdeling
- Profilering og omdømmebygging mot alle interessentene av NNFA
- Utvikling av den kommersielle delen av NNFA
- Utarbeidelse av kvalitative saksgrunnlag til styret og eksterne interessenter som Riksantikvaren, fylkeskommuner etc.
- Rapportering og oppfølging av HMS og kvalitetssikring
Kvalifikasjoner/ferdigheter vi ser etter er;
- Faglig kompetanse: En solid forståelse av maritim historie, fartøyvern, og båtbyggingstradisjoner er viktig for å kunne lede en slik bedrift.
- Ledelseserfaring: Erfaring med å lede et team, administrere budsjetter, og drive markedsføring og promotering for å øke bedriftens synlighet og støtte.
- Evne til å bygge relasjoner: Å kunne samarbeide med lokale myndigheter, organisasjoner, både nasjonalt og internasjonalt kan være viktig for å sikre finansiering, støtte og ressurser.
- Strategisk tenkning: Å kunne utvikle og iverksette en langsiktig strategi for bedriftens utvikling og vekst.
- Finansiell ledelse: Evnen til å utvikle og iverksette effektive budsjetter, overvåke økonomiske resultater og gjennomføre strategier for kostnadskontroll og inntektsøkning. Evnen til å diversifisere bedriftens inntektsstrømmer ved å utvikle og iverksette strategier innenfor de 4 avdelingene.
- Fondsrekruttering: Erfaring med å identifisere og søke om tilskudd fra offentlige og private organisasjoner, samt å utvikle relasjoner med mulige givere og sponsorer.
- Regnskapskompetanse: Grunnleggende forståelse av regnskapsprinsipper og evnen til å tolke økonomiske rapporter for å informere beslutningstaking og strategisk planlegging.
- Forretningsutvikling: Evnen til å identifisere nye forretningsmuligheter og partnerskap som kan generere inntekter for bedriften. Utføre markedsundersøkelse av potensielle nye partnerskap og kunder.
- Kommunikasjon og forhandlingsferdigheter: Evnen til å kommunisere bedriftens økonomiske behov og prestasjoner klart og overbevisende til mulige givere, sponsorer, og andre interessenter, samt å forhandle gunstige avtaler
- Risikostyring: Evnen til å identifisere mulige økonomiske risikoer og utvikle strategier for å håndtere dem effektivt, slik at bedriften kan opprettholde sin økonomiske stabilitet og bærekraftighet.
Krav til utdannelse (ønskede kvalifikasjoner):
- Relevant høyskole-/universitetsutdannelse. Det er ønskelig med erfaring fra administrasjon og ledelse. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring fra økonomi- og prosjektledelse.
Tilleggsinformasjon om ønskede kvalifikasjoner:
- Erfaring fra tilsvarende organisasjoner med kjennskap til samspillet med statlige/fylkeskommunale institusjoner som riksantikvaren og kulturminneseksjoner i fylkeskommuner o.l. vil være ønskelig.
Hva vi tilbyr?
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et unikt kulturmiljø
- Mulighet til å være med på å forme senterets fremtidige utvikling og vekst
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger
Har du noen spørsmål?